
ဒီအေျကာင္းေရးဖို ့ စိတ္ကူးရလာတာကလည္း တိုက္ဆိုင္မွဳတခုကေနပါ။ က်ေနာ္ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္နဲ ့အတူ ေက်ာင္းသြားအပ္တဲ့ရက္ကေပါ့။ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြပါပဲ။ အဲဒီေန ့က တေယာက္ေသာသူငယ္ခ်င္းက က်ေနာ္တို ့ရထားစီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေျပာလိုက္တဲ့စကားတခုေျကာင့္ ဒီအေျကာင္းကို ေရးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေန ့ရထားေပၚမွာ ဟိုအေျကာင္းဒီအေျကာင္းေျပာျကရင္း အဲဒီသူငယ္ခ်င္းက သူ ့လက္ထဲက ခ်ည္ျဖဴကို က်ေနာ္တို ့ေတြကို ျပတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဘာမွန္းမသိေတာ့ ဘာမွေတာ့ ျပန္မေမးျဖစ္ပါဘူး။ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ ့ေတာ့ တခ်က္ေလး ျပံဳးျပလိုက္တယ္။ သူ ့လက္ထဲက ခ်ည္ျဖဴဆိုတာကလည္း ဒီႏွစ္ကရင္လက္ခ်ည္ပြဲမွာ ခ်ည္ထားတဲ့ ခ်ည္ျဖဴမဟုတ္လား။ က်ေနာ္တို ့အတူတူပဲ သြားခဲ့ျကပါတယ္။ အဲဒါနဲ ့မျပီးေသးဘူး။ သူကဘာဆက္ေျပာလဲဆိုေတာ့ ဒီခ်ည္ျဖဴေျကာင့္ က်ေနာ္ဘာသာေရးဆရာနဲ ့ ရန္ျဖစ္ခဲ့ရျပီတဲ့။----က်ေနာ္လည္း အလြန္အံ့ျသသြားပါတယ္။ ဘာလို ့ဒီလိုျဖစ္ရပါလိမ့္။ ကရင္လက္ခ်ည္ပြဲဟာ ရုိးရာပြဲ၊ တမ်ဳိးသားလံုးနဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ ပြဲမဟုတ္လား။ သူလည္းပဲ က်ေနာ့လိုမ်ဳိးပါပဲ။ ဘာသာေရးနဲ ့မဆိုင္တဲ့အေျကာင္း က်ေနာ့ကို ဆက္ေျပာသြားပါေသးတယ္။ ဒါေျကာင့္ဒီအေျကာင္းကို ေရးရတာပါ။
ဘာသာေရးနဲ ့မဆိုင္
တကယ္ေတာ့ ကရင့္လက္ခ်ည္ပြဲဟာ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးနဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ ရုိးရာအစဥ္အလာတခုပါ။ ဘာသာေရးေတြနဲ ့သက္ဆိုင္မွဳမရွိပါဘူး။ အေထာက္အထားေတြနဲ ့သက္ေသျပလို ့ရပါတယ္။ ကရင့္လက္ခ်ည္ပြဲဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ကရင္ေတြ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာဆင္းျပီး ေရျကည္ရာျမက္ႏုရာကို ရွာေဖြတဲ့အခ်ိန္ကတည္းက စတင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ သမိုင္ပညာရွင္အမ်ားအျပားက သက္ေသျပခဲ့ျပီးပါျပီး။ အဲဒီအခ်ိန္က ကရင္ေတြဟာ ဘယ္ဘာသာကိုမွ ယံုျကည္ကိုးကြယ္မွဳ မရွိေသးပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကရင့္သမိုင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာျကမယ္ဆိုရင္ ဘာသာေရးနဲ ့ဆက္စပ္မွဳမရွိတာကို ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္း ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ခ်ည္ပြဲရဲ ့အႏွစ္သာရဟာလည္း ရုိးရာအစဥ္အလာတခုသာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ေတြ ့ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ခ်ည္ပြဲမွာပါ၀င္တဲ့အရာေတြ (ဥပမာ-ငွက္ေပ်ာသီး၊ ထမင္းဆုပ္၊ ခ်ည္ျဖဴ)စတာေတြဟာ အႏွစ္သာရအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ့ဖြင့္ဆိုထားတာ ရွိပါတယ္။ ခ်ည္ျဖဴကို လက္မွာ ခ်ည္ထားရတဲ့အေျကာင္းကလည္း ကရင္အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္း မကြဲမျပားေစရန္နဲ ့ ျပန္ေတြ ့ျကတဲ့အခါမွာ မိမိတို ့ဟာ ကရင္မ်ားျဖစ္ေျကာင္း အမွတ္ရျကေစရန္အတြက္ လက္မွာ ပတ္ထားေစတဲ့ အစဥ္အလာတခုျဖစ္ပါတယ္။
အထင္လြဲေစႏိုင္တဲ့ အေျကာင္းတခု
က်ေနာ္အထင္အရဆိုရင္ ကရင့္လက္ခ်ည္ပြဲကို ထိမ္းသိမ္းသူအမ်ားစုဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အေရွ ့ပိုးကရင္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အေရွ ့ပိုးကရင္အမ်ားစုဟာလည္း ဗုဒဓ္ဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္လက္ခ်ည္ပြဲအခမ္းအနားမ်ားကို ဘုန္းေတာ္ျကီးေက်ာင္းမွာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ တခါတေလ သူတို ့ယံုျကည္ေလးစားတဲ့ ဘုန္းေတာ္ျကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ကူညီတတ္ျကပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးအေျခအေနမွာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းေသေသခ်ာခ်ာမေလ့လာမိသူမ်ားအတြက္ ဘာသာေရးပြဲ၊ အေရွ ့ပိုးကရင္ပြဲလို ့ထင္ေကာင္းထင္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းမွာ လုပ္ရတာကလည္း လူစုလူေ၀းႏိုင္ေအာင္နဲ ့ အခမ္းအနားျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့ေနရာတခု ရရွိဖို ့အတြက္ပါပဲ။ ဘာသာေရးနဲ ့ဆက္ႏြယ္ျပီးေတာ့ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းမွာ လုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းေတာ္ျကီးေတြ ဦးေဆာင္ရတာကလည္း လူအမ်ားရဲ့ ယံုျကည္ေလးစားမွဳကို ခံရလို ့ဦးေဆာင္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုဆိုရင္ ကရင္ျပည္နယ္၊ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခက ပိုးကရင္ရြာတရြာရွိပါတယ္။ တရြာလံုးက ခရာဇ္ယာန္ေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ လက္ခ်ည္ပြဲကို ႏွစ္စဥ္ျပဳလုပ္ခဲ့ျကတယ္။ သူတို ့ရဲ့ ဘုရားေက်ာင္းမွာလုပ္သလို သူတို ့ဘာသာေရးဆရာကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ျပီးလုပ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ျကည့္ျခင္းအားျဖင့္လည္း ဘာသာေရးနဲ ့မဆိုင္တာကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ဗုဒဓ္တရားေတာ္ထဲမွာလည္း လက္ခ်ည္ပြဲနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ေဟာထားတာလည္းမရိွပါဘူး။ ဗုဒဓ္ဘာသာကိုးကြယ္တဲ့ တျခားလူမ်ဳိးေတြ အမ်ားျကီးရွိပါတယ္။ လက္ခ်ည္တာမေတြ ့ဖူးေသးပါဘူး။
ကရင္တိုင္းကိုယ့္သမိုင္းကို ေလ့လာရန္လို
က်ေနာ္ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက အားလံုးေသာကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား ကိုယ့္သမိုင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာျကပါ။ ေနာက္တခုကလည္း ကရင္ေတြဟာ ေနရာေဒသ၊ ယံုျကည္မွဳ၊ အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားမွဳေတြ ရွိခဲ့ျကတယ္။ ဒီလက္ခ်ည္ပြဲတခုကို အျမင္ခ်င္းမတူျကရင္လည္း မ်ားျပားေနျပီျဖစ္တဲ့ အယူအဆေရးရာေတြထဲကို တခုထပ္ထည့္ေပါင္းလိုက္သလို ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ လက္ခ်ည္ပြဲေျကာင့္ အျမင္ခ်င္းကြဲျပားျပီး အက္ေျကာင္းျကီးတခု ျဖစ္မလာေစခ်င္ပါဘူး။ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုး အားလံုးနားလည္သေဘာေပါက္ေစခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ ့ကိုယ့္ရဲ့ေလ့လာမွဳေလးေတြနဲ ့အတူ ဒီေဆာင္ပါးေလးကို ေရးလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေဆာင္းပါးက ကိုယ့္ရဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေရးထားပါတယ္။ ကရင့္လက္ခ်ည္ပြဲနဲ ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ေႏြးေထြးစြာ ျကိုဆိုေနပါတယ္။
အဲေခါင္ေသာင့္
Type your summary here.
Type the rest of your post here.